A kihívás
A kulcsszókutatás a tartalommarketing egyik első, legfontosabb lépése. A Google kereső arra törekszik, hogy minden keresés után a leginkább témába vágó találatokat kínálja fel. A rangsorolásnál nagyon fontos szempont a szöveges tartalom. Ha egy szóra keresve szeretnénk a keresőben jó pozícióba kerülni, de ez a szó nem szerepel a weboldal szövegeiben, nincsen blogbejegyzésünk, amelyben ez említésre kerül, akkor a kereső nem fogja oldalunkat megjeleníteni a találatok között. Ezért fontos, hogy megtudjuk, milyen témában melyek a legkeresettebb kifejezések.
A kulcsszókutatás során különféle online eszközökkel megvizsgáljuk, hogy az adott témán belül, melyek a legnépszerűbb keresőszavak. Továbbá, a kulcsszókutatással rátalálhatunk olyan egyéb kifejezésekre is, amelyek szintén az adott témához kapcsolódnak.
Kereső- és látogatóbarát szövegek
A kulcsszókutatás segítségével pontos képet kaphatunk arról, hogy egy témára hogyan, milyen szavakkal keresnek az érdeklődők. Weboldalad szövegeit a kulcsszavak figyelembevételével javasolt kialakítani. A szolgáltatásaidat bemutató oldalakba, és a blogbejegyzéseidbe is érdemes ezeket a népszerű kifejezéseket beleszőni.
Fontos azonban hangsúlyozni, hogy ez nem a kulcsszavak halmozását, vagy összefüggéstelen felsorolását jelenti – ezeket a kereső nem igazán díjazza. A szöveget, oldalad látogatóinak és az olvasóidnak írjuk, nekik akarunk segíteni: tippeket adunk, tájékoztatunk.
Összességében elmondható, hogy ha a szövegírást megelőzően kulcsszókutatás készül, és a szövegek ennek figyelembevételével készülnek el, akkor írásaid jobb minőségűek lesznek, több látogatód fog érkezni a keresőkből.
Kulcsszó kutatás menete
A kulcsszó kutatást általában valamilyen külön erre a célra fejlesztett program segítségével szokás elvégezni, amely több millió valódi keresést vizsgál meg egy vagy több keresőmotortól származó példaforrásokból egy adott időszakban. A kutatás gyakran egy egyszerű kulcsszóval indul, mint például „golf”, a program feladata pedig rátalálni az összes specifikus kulcsszóra, amelyekre a felhasználók rákeresetek. Az eredmény egy több száz, vagy több ezer kulcsszóból álló lista is lehet (a program beállításaitól függően).
A legtöbb kulcsszó kutató program további információkat is megjelenít a kulcsszavakról, mint például hogy naponta hányszor kerestek rájuk, vagy hogy hány konkurens webhely célozza meg az adott kulcsszót a Google-on. A jobb minőségű programok még az AdWords liciteket, az AdWords kampányok számát és egyéb adatokat is megjelenítenek. A program által készített kulcsszólistát ez után a felhasználó a saját igényei szerint szerkesztheti. Az irreleváns találatokat törölni kell, az ígéretes találatokat pedig újra kell futtatni a programon, hogy újabb variációkat fedezhessen fel.
Weboldal szövegírás, kulcsszókutatással
Amikor egy weboldal teljes szövegezésén dolgozunk, akkor kulcsszókutatással kezdjük a munkát, és felmérjük, hogy az adott területen belül melyek a legfontosabb keresőszavak. A szövegek megírásakor fontos alapvetés, hogy az írások kereső- és látogatóbarát stílusban készüljenek.