A nagy kérdés
Most indítottam a vállalkozásomat, még nem kell weboldal!
Valóban nincs szüksége weboldalra egy új vállalkozásnak? Ez egy jó kérdés! Nézzük csak meg!
Fiatalként még nem szúrt szemet, mikor vízszerelőre volt szükségünk, édesanyánk elővette a kisokos magazint és végiglapozta a hirdetéseket, melyben maximum két vízszerelő szolgáltató hirdetését találhattuk (akik meg tudták fizetni a hirdetési helyet) és közülük választottunk. Ma már ez nem túl életszerű szituáció, nem igaz? Nemcsak azért, mert biztos mondanám édesanyámnak: “hagyd a Kisokost, mindjárt felmegyek a netre és megnézem”, hanem már eleve édesanyám pötyögné be rögtön a Google keresőbe.
A digitalizáció az ember életét könnyíti meg. Hiszen ha keresünk egy terméket, szolgáltatást akkor percek, de akár másodpercek alatt megkapjuk az információt róla, megtudhatjuk kérdésünkre a választ. Ezért is gyorsult fel, növekedett meg a vásárlások, megrendelések száma manapság.
Felmérések szerint 2018-ban több mint 4 milliárd ember csatlakozik a világhálóra, ami a népesség 53%-át teszi ki. Ha már az emberek több mint fele internethasználó, nem kérdés az online jelenlét fontossága vállalatod számára.
Sokan ingyenes megoldásokat kínáló weboldalt választanak, azonban érdemes utána olvasni ennek számtalan hátrányáról, amit most itt nem is részleteznénk. Ma azt mondhatjuk, hogy az induló vállalkozások 25%-a már felismerte, hogy szüksége van weboldalra, azonban mindössze csak 10%-uk kéri szakértő segítségét a weboldal készítéshez.
Biztos hallottál már a szomszéd fiú effektusról. Amikor azt mondják, majd a szomszéd fiú csinál nekem egy weboldalt, úgyis jól ért a számítógéphez. Persze, így is lehet csinálni. De feltehetjük a kérdést, Ön rábízná a szomszéd fiúra vállalkozása autóit, hogy javítsa meg? Hisz annyi autós műsort néz, biztos meg tudja csinálni. Ezt átgondolva már nem is tűnik olyan rossz ötletnek, hogy valóban szakértőhöz forduljon weboldala elkészítéséhez, ugye?
Mi az az MVP? Induló vállalkozásnak miért fontos ez?
Az MVP (Minimum Viable Product) jelentése: a leggyorsabban elkészíthető első működő prototípus. Más szóval a termék, szolgáltatás csak a legszükségesebb funkciókkal rendelkezik indulásnál. A cél az, hogy a termék egyszerűen és gyorsan kerülhessen a felhasználóhoz, tehát működőképes legyen, és a legfontosabb, hogy visszajelzést és tapasztalatot gyűjtsünk.
Tehát minél hamarabb piacra kell vinni a terméket, a részletekben ráérsz elveszni, ha már vannak felhasználói visszajelzések. A visszajelzések alapján pedig új funkciókat tudsz majd beépíteni és mindezt tovább fejleszteni, mely még több vásárlást generál.
Nagy hiba, hogy sokan az MVP-t a Startupokkal kapcsolják össze. Startupnak az nevezhető, ami gyorsan skálázható, azaz növelhető. MVP pedig bárhol, bármilyen termék, szolgáltatás lehet.
az egyedi vagy a sablon alapú weblap a jobb választás?
Mindkét opciónak meg vannak az előnyei és hátrányai, de a történet nem bonyolult szerencsére, ha tisztában vagy a lehetőségeiddel.
Miért nem jó a szomszád álltal összerakott weboldal?
Tegyük fel, hogy van egy jó ideje üzemelő weboldalad, amivel elégedett vagy, hisz hozza a vevőket. Azonban villámcsapásként ér téged, amikor a konkurencia előrukkol egy sokkal jobb weboldallal. Bár tudod jól, hogy az ő termékük/szolgáltatásuk alább marad a tiédtől, mégis elcsalják vásárlóidat.
Hogy miért? Ha van egy érdeklődő, aki nem ismeri egyik céget sem, az összehasonlításban 99%, hogy a másik cég lesz a befutó és tőlük fog vásárolni, mert az ő honlapjuk megbízhatóságot, bizalmat kelt benne. Te pedig maradsz mindig a második.
Excelben vagy kockás füzetben kézben tudok tartani mindent, kell ennél több?
Nem kell, de ajánlott! A szoftver létrehozásának alapvetően az a célja, hogy szabályozott és átlátható módon biztosítsa egy adott cég számára ügyfeleinek és vevőinek teljes kapcsolatrendszerét.