A kihívás
Az első találkozás, ahogy személyesen, úgy a weben is meghatározó. Ezért fontos, hogy weboldalad minden elemében téged és vállalkozásodat tükrözze. Emellett könnyen kezelhető és átlátható legyen, tartalma pedig megragadja látogatóid figyelmét. Weboldaladat az általad elképzelt stílusban készítjük el és természetesen szakmai tanácsainkkal is támogatunk. Ha van már arculatod, akkor annak forma- és színvilágát szem előtt tartva alakítjuk ki az oldalt.
Vannak bizonyos technikai és tartalmi feltételek, melyek mindenképpen szükségesek ahhoz, hogy egy honlap jól teljesítsen. Néhány pontban összeszedtük, milyen eszközökkel járulhatunk hozzá ehhez.
Látványos grafikai megjelenés
Fontos, hogy a honlapod megjelenése profizmust sugalljon. A színeket, a weboldalon használt fotókat, egy előre kitalált koncepció mentén érdemes kiválasztani. A színek esetén figyelembe kell venni a célközönségedet, és azt, hogy megkülönböztethető legyél a területeden tevékenykedő többi szakembertől.
Könnyű navigáció
Egy weboldal kialakításakor fontos szempont, hogy a látogatók könnyen eligazodjanak oldalon.
Honlapod akkor lesz igazán látogatóbarát, ha kiemelten figyelünk arra, hogy a navigáció könnyen kezelhető, a tartalom pedig jól olvasható, áttekinthető legyen.
Fontos, hogy az oldal látogatói azonnal lássák, melyik szöveg egy címsor, és melyik egy megnyomható gomb, vagy hivatkozás.
Hasznos tartalom
Naponta több millió kifejezésre keresnek rá a magyar internetezők, köztük a Te szolgáltatásodra, vagy termékeidre vonatkozóan is.
Ha nincs elegendő, jó minőségű szöveges tartalom a weboldaladon, akkor ezek az érdeklődők nem jutnak el hozzád. Honlapodon olyan értékes, tartalmas szövegek szerepeljenek, amelyek a látogatóid számára hasznosak, és a kereső is értékeli azokat.
Fontos, hogy a weboldaladon csak egyedileg megírt szövegeket helyezz el, olyanokat amelyeket fordított esetben Te is szívesen elolvasnál, vagy átküldenél barátaidnak. A máshonnan átmásolt szövegeket, vagy a terjengős körmondatokból álló írásokat a kereső nem fogja pozitívan értékelni.
Keresőbarát kialakítás
Keresőoptimalizálásnak hívjuk azt a folyamatot, amely során egy oldal előrébb kerül a Google keresési találatai között.
Azt fontos leszögezni, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszútávú stratégia része. Egy technikailag megfelelően beállított weboldal csak egy jó alapot biztosít ahhoz, hogy a későbbiekben az oldal jó pozíciókba kerüljön.
Egy honlap keresőben elért sikerei alapvetően három tényezőtől függenek:
- Technikai beállítások
- Tartalom
- Linkek (linképítés)
Technikai beállítások
A Google a keresési rangsoroláskor rengeteg technikai paramétert ellenőriz.
A legfontosabb tényezők egy weboldal esetében, amelyekre figyelünk kell:
- a weboldalnak legyen mobilos verziója
- az ablak tetején látható “title” mező legyen helyesen kitöltve
- minden oldalon, blogbejegyzésnél legyen használatban a meta description mező (és legyen helyesen kitöltve)
- a weboldal URL-ek legyenek beszédesen kialakítva, pl. www.teneved.hu/szolgaltatasaink
- legyen gyors a betöltődése
- a képeket, és magát az oldalt is tömöríteni kell
- a h1-h6 címsorokat ki kell alakítani
- rendelkezzen az oldal SSL-tanúsítvánnyal
- ne legyen vírusos (és szerencsés, ha korábban sem volt az.)
Szintén fontos technikai tényező – bár kevés ráhatásunk van –, hogy a domain milyen régen lett regisztrálva. A kereső a régóta működő oldalaknak nagyobb bizalmat szavaz.
Keresőbarát tartalom
Fentebb már esett szó a tartalomról, de mivel kiemelten fontos terület, ezért ezt érdemes a kereső szemszögéből is megvizsgálnunk.
A Google folyamatosan fejleszti, tökéletesíti a keresője működését.
Az utóbbi években rengeteg energiát fordítottak arra, hogy a keresőmotor még jobban meg tudja határozni, hogy mely tartalmak az igazán értékesek.
A kereső azokat az oldalakat részesíti előnyben, amelyek teljesen egyedileg megírt, hasznos, érdekes tartalmakat jelenítenek meg az oldalaikon. Mivel rengeteg weboldal van, ezért a kereső dolga is nehezebb. Ami biztos, hogy egy blog nélküli weboldallal nagyon nehéz új látogatókat szerezni a keresőből. Érdemes hetente-kéthetente új bejegyzést publikálni a blogban. Olyan hasznos tippeket, tanácsokat tartalmazó bejegyzéseket javasolt írni, amely a téma iránt érdeklődőt segíti új információkhoz jutni, vagy segíti őt a döntése meghozatalában.
Törekedni kell arra, hogy azokról a témákról írjunk, amelyekre sokan keresnek.
Azt, hogy mire, és mennyien keresnek, kulcsszókutatással lehet kideríteni.
Jobb minőségű szövegeket lehet írni, ha pontosan ismerjük, hogy egy témában melyek a keresettebb szavak.
Linkek, amelyek az oldaladra mutatnak
A kereső a korábbiakhoz képest kisebb mértékben, de még mindig figyelembe veszi, hogy egy weboldalra mennyi és milyen minőségű kattintható hivatkozás mutat.
A mögöttes gondolat az, hogy ha egy weboldalra sok más, megbízható oldal is hivatkozik, akkor az értékes tartalmat nyújt.
Törekedni kell arra, hogy a másokkal való együttműködések révén, természetesen kialakuló, hasznos linkek mutassanak az oldalunkra.
Van egy jó ötleted?
Add meg az e-mail címed, és felkeresünk!